Mottagning Öron näsa hals Huddinge

Ring oss

08-123 711 30

Telefontider idag

08:00 - 11:30
13:00 - 15:00

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag 08:00 - 11:30
  • Måndag 13:00 - 15:00
  • Tisdag 08:00 - 11:30
  • Tisdag 13:00 - 15:00
  • Onsdag 08:00 - 11:30
  • Onsdag 13:00 - 15:00
  • Torsdag 08:00 - 11:30
  • Torsdag 13:00 - 15:00
  • Fredag 08:00 - 11:30

Besök oss

Hälsovägen 13, B51, 14157, Huddinge

Se karta och reseplanerare Hitta hit

tider

Öppettider för bokade besök

  • Måndag - Torsdag 08:30 - 16:00
  • Fredag 08:30 - 12:00

Diagnoser:

Halssjukdomar, Öronsjukdomar, Sömnapnésyndrom

alla

Näs- och bihålesjukdomar

Öron-, näs- och halsmottagningen är en specialistmottagning för både barn och vuxna.

Alltid Öppet

06 september 2023, 11:14

Från och med den 4 september 2023 har vår mottagning bytt digital tjänst till appen Alltid Öppet. Ladda ner appen "Alltid Öppet" och sök Mottagning Öron näsa hals, Karolinska Universitetssjukuset Huddinge.

Ni hittar våra digitala tjänster

Vid öron-, näs- och halsmottagningen utreds och behandlas alla inom ÖNH-specialiteten förekommande besvär och diagnoser.

I varje flöde ingår läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Förutom läkarmottagningar har vi även sjuksköterskemottagningar. Mottagningen är tillhörande Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans

Nybesök

Kontakta i första hand din vårdcentral, husläkare eller privat öron-, näs- och halsspecialist då Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans har remisskrav. Bedömning och prioritering av remissen görs av läkare och efter detta får du tid till mottagningen.

För besök till lukt- och smakmottagningen behöver du ha en remiss från din vårdcentral. Remissen skickas till Öron Näsa Hals Mottagningen, Huddinge. Om remissen skickas elektroniskt är adressen - H Öron Näsa Hals Remiss. Därefter bokas ett besök till en sjuksköterska. Du bokas antingen till ett videobesök via Alltid Öppet eller till ett besök på mottagningen. 

Observera att remiss även krävs vid akuta besök.

Facialismottagning

Inom öronsektionen finns ett uppbyggt facialisteam som arbetar med patienter med perifier ansiktsförlamning (facialispares). Den vanligaste orsaken är Bells pares som inte har någon känd bakomliggande orsak. Annan orsak till facialisparesen kan bland annat vara borrelia, infektioner, trauman, kirurgi och tumörer. Remitterade patienter träffar först här en öronläkare, men sker en långsam förbättring eller en defektläkning kan patienten i nästa steg behöva träffa en plastikkirurg för ev. kirurgi eller botoxbehandling. Vi har även sjuksköterskeledda botoxmottagningar för patienter som utvecklat synkinisier (ofrivilliga muskelrörelser) i ansiktet som får regelbundna injektioner med botox.

Inför besöket

Följ instruktionerna i kallelsen och eventuell information som skickats hem till dig.

Att ta med

  • Kallelse
  • Legitimation
  • Eventuell lista på dina läkemedel, styrka och dosering

Vid förhinder

Det kan finnas få möjligheter att omboka tiden, därför ber vid dig acceptera denna. Om du ändå måste lämna återbud ska detta ske senast 24 timmar innan besöket. Uteblivet besök och för sent återbud debiteras.

Under besöket

Du anmäler dig i kassan i huvudentrén eller R2-entrén och du går därefter till mottagningen.

Observera om du innan läkarbesöket till ÖNH-läkaren kan behöva göra ett hörselprov på Hörsel- och Balanskliniken. Om båda besöken sker samma dag så får du bokningen i samma kallelse. 

 

Efter besöket

All information ni behöver din/ditt barns operation finns i broschyren "Viktig information inför din/ditt barns operation" som skickas hem. Om du har tappat bort denna finns all information på Öron näsa hals Vårdavdelning på karolinska.se

Efter en operation eller behandling kan du eventuellt få göra flera återbesök. Du kan också själv ringa och beställa tid för återbesök vid fortsatta besvär, dock måste återbesöket vara inom 2 år efter sista besöket.

Återbesökstid gäller inte vid andra öron-, näs- och halsbesvär än de du behandlats för tidigare på kliniken. I dessa fall ber vi dig i första hand följa de instruktioner som finns för nybesök.

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.

Patientföreningen Perifer facialispares

Synpunkter och klagomål mottagning dagvård och vårdavdelning

Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig

Nu kan du lämna Synpunkter och Klagomål på vården digitalt via vår mottagning på 1177  Öron näsa hals mottagning Huddinge 

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt


Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177  e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt.

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.

Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177.Anmälan hittar du här.
Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan.

Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.

Karolinska Universitetssjukhuset
Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans B61
Verksamhetschef Alexander Ahlberg
141 86 Stockholm

 

Skicka egenremiss till oss ÖNH mottagning H

Välkommen att skicka egenremiss till oss på mottagningen. Du kan göra det digitalt eller via post, såhär:

Alltid Öppet
Logga in på appen Alltid Öppet

Post /blankett
Här finns anvisning för vilka uppgifter som bör finnas med i brev via post samt en blankett.

Mer information
Vi tar emot patienter utifrån vårt specialiserade uppdrag. Egenremiss bedöms på samma sätt som andra remisser som skickas till oss på Karolinska Universitetssjukhuset. Du kan erhålla kallelse till någon av våra verksamheter i Danderyd, Huddinge eller Solna. 

Läs mer om egenremiss och hur det fungerar på karolinska.se.

Om du har ytterligare frågor, kontakta mottagningen på telefon: 08- 123 559 83

Egenremiss kallas ibland även egen vårdbegäran eller egenanmälan.