Digitala tjänster på Karolinska

Karolinska erbjuder de två digitala tjänsterna Alltid Öppet och 1177 e-tjänster, vilka underlättar för dig som patient att komma i kontakt med våra mottagningar på ett säkert sätt och genomföra dina vårdärenden digitalt.

På den här sidan kan du läsa om mer om våra digitala tjänster Alltid Öppet och 1177 e-tjänster, och vilka ärenden du kan utföra i respektive tjänst. Du hittar också information om hur du går tillväga för att lämna enskilt klagomål på vården.

Du kan nå din mottagnings e-tjänster på flera sätt (om din behandlande mottagning är uppkopplad mot aktuell tjänst)

  • Alltid Öppet – för att agera ombud för barn, genomföra videomöte, chatta, ta emot e-kallelser och avboka/omboka tid.
  • 1177 e-tjänster – för att läsa din journal, Boka/omboka/avboka tid, förnya recept eller lämna synpunkter och klagomål

Egenremiss

De allra flesta remisser till Karolinskas mottagningar kommer via andra vårdgivare, men vi tar även emot patienter som skickat egenremiss till oss. Läs mer om egenremiss här.