Mottagning Hörsel och balans Huddinge
Alltid öppet
03 maj 2023, 13:12Från och med den 2:a maj har vår mottagning bytt digitala tjänst till appen Alltid öppet. Nu kan du ta kontakt med oss via Alltid Öppet. Ladda ner appen "Alltid Öppet" och sök Mottagning Hörsel och balans, Karolinska Universitetssjukuset Huddinge.
Vi finns i appen Alltid öppet
Ring oss
Telefontider idag
08:30 - 11:00
mer information
Fler telefontider:
- Måndag - Fredag 08:30 - 11:00
Besök oss
Hälsovägen 13, M53, HUDDINGE
Hitta hittider
Öppettider för bokade besök
- Måndag - Fredag 08:00 - 16:00
Diagnoser:
Hörselnedsättning, Yrsel, Tinnitus
Vi tar emot barn och vuxna i alla åldrar för utredning av hörsel-, tinnitus- eller yrselbesvär. Barn som är nyfödda hörseltestas med så kallad screeningaudiometri.
Vi finns i appen Alltid öppet
Mottagningen är tillhörande Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans.
Hörseltest Nyfödda
- Drop-in Måndag-Torsdag 09.00-11.15, 12.45-15.00
Fredag 09.00-11.15
Telefon 08-123 816 55
Inför besöket
Följ instruktionerna i kallelsen och eventuell information som skickats hem till dig.
Att ta med
- Kallelse
- Legitimation
Vid förhinder
Det kan finnas få möjligheter att omboka tiden, därför ber vi dig accepter denna. Om du ändå måste lämna återbud ska detta ske senast 24 timmar innan besöket. Uteblivet besök och för sent återbud debiteras.
Under besöket
Du anmäler dig i kassan på vår mottagning som finns på M51-53
Du hittar till oss genom att gå in i huvudentrén, fortsätt rakt fram till "Norra hallen". Tag höger in på korridoren: Medicingatan.
Efter besöket
Praktisk information
Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.
Synpunkter och klagomål
Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig
Nu kan du lämna synpunkter och klagomål på vården digitalt via 1177 Vårdguiden
Lämna Synpunkter och Klagomål
Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt
Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare.
Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.
Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan hittar du här.
Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan.
Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.
Karolinska Universitetssjukhuset
Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans B61
Verksamhetschef Alexander Ahlberg
141 86 Stockholm
Skicka egenremiss till oss
Välkommen att skicka egenremiss till oss på mottagningen. Du kan göra det digitalt eller via post, såhär:
Alltid Öppet
Logga in i appen "Alltid Öppet". Leta upp mottagningens namn och fyll i information för egenremiss. Följ länk till mer information om Alltid Öppet
Post /blankett
Här finns anvisning för vilka uppgifter som bör finnas med i brev via post samt en blankett.
Mer information
Vi tar emot patienter utifrån vårt specialiserade uppdrag. Egenremiss bedöms på samma sätt som andra remisser som skickas till oss på Karolinska Universitetssjukhuset.
Läs mer om egenremiss och hur det fungerar på karolinska.se.
Om du har ytterligare frågor, kontakta mottagningen på telefon:08-585 815 60.
Egenremiss kallas ibland även egen vårdbegäran eller egenanmälan.