Mottagning Hörsel och balans Huddinge

Alltid öppet

03 maj 2023, 13:12

Från och med den 2:a maj har vår mottagning bytt digitala tjänst till appen Alltid öppet. Nu kan du ta kontakt med oss via Alltid Öppet. Ladda ner appen "Alltid Öppet" och sök Mottagning Hörsel och balans, Karolinska Universitetssjukuset Huddinge.

Vi finns i appen Alltid öppet

Ring oss

08-123 815 60

Telefontider idag

08:30 - 11:00

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag - Fredag 08:30 - 11:00

Besök oss

Hälsovägen 13, M53, HUDDINGE

Hitta hit

tider

Öppettider för bokade besök

  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00

Diagnoser:

Hörselnedsättning, Yrsel, Tinnitus

Vi tar emot barn och vuxna i alla åldrar för utredning av hörsel-, tinnitus- eller yrselbesvär. Barn som är nyfödda hörseltestas med så kallad screeningaudiometri.

Vi finns i appen Alltid öppet

Mottagningen är tillhörande Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans

Hörseltest Nyfödda 

  • Drop-in Måndag-Torsdag 09.00-11.15, 12.45-15.00
                             Fredag 09.00-11.15

     Telefon 08-123 816 55 

Inför besöket

Följ instruktionerna i kallelsen och eventuell information som skickats hem till dig.

Att ta med

  • Kallelse
  • Legitimation

Vid förhinder

Det kan finnas få möjligheter att omboka tiden, därför ber vi dig accepter denna. Om du ändå måste lämna återbud ska detta ske senast 24 timmar innan besöket. Uteblivet besök och för sent återbud debiteras.

 

Under besöket

Du anmäler dig i kassan på vår mottagning som finns på M51-53

Du hittar till oss genom att gå in i huvudentrén, fortsätt rakt fram till "Norra hallen". Tag höger in på korridoren: Medicingatan.

Efter besöket

 

 

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig

Nu kan du lämna synpunkter och klagomål på vården digitalt via 1177 Vårdguiden
Lämna Synpunkter och Klagomål

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt

Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare.

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.

Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan hittar du här.
Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan.

Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.

Karolinska Universitetssjukhuset
Medicinsk enhet Öron näsa hals Hörsel och balans B61
Verksamhetschef Alexander Ahlberg
141 86 Stockholm

Skicka egenremiss till oss

Välkommen att skicka egenremiss till oss på mottagningen. Du kan göra det digitalt eller via post, såhär:

Alltid Öppet

Logga in i appen "Alltid Öppet". Leta upp mottagningens namn och fyll i information för egenremiss. Följ länk till mer information om Alltid Öppet

Post /blankett

Här finns anvisning för vilka uppgifter som bör finnas med i brev via post samt en blankett.

Mer information

Vi tar emot patienter utifrån vårt specialiserade uppdrag. Egenremiss bedöms på samma sätt som andra remisser som skickas till oss på Karolinska Universitetssjukhuset.

Läs mer om egenremiss och hur det fungerar på karolinska.se.

Om du har ytterligare frågor, kontakta mottagningen på telefon:08-585 815 60. 

Egenremiss kallas ibland även egen vårdbegäran eller egenanmälan.