Kirurgisk akutvårdsavdelning KAVA Huddinge

1177 Vårdguiden e-tjänster

Journalservice

Ring oss

08-123 802 07

Telefontider idag

00:00 - 24:00

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag - Söndag 00:00 - 24:00

Besök oss

Hälsovägen 13, K71-73, 14157, Huddinge

Se karta och reseplanerare Hitta hit

tider

Öppettider för bokade besök

  • Måndag - Söndag 00:00 - 24:00

KAVA tar emot patienter under dygnets alla timmar, oftast från akutmottagningen. KAVA vårdar främst patienter med kirurgiska sjukdomar. Vi har som mål att erbjuda dig vård av hög kvalitet, tillgodose ditt behov av trygghet i vård och behandling samt respektera ditt självbestämmande och din integritet och därför genomföra vården i samarbete med dig.



 

Information om före och efter operation

Patientupplevelser

 

PREM KAVA 230714.PNG

Inför besöket

Om du behöver läggas in på KAVA så kommer du oftast via akutmottagningen utan föregående kontakt med annan vårdgivare. Vi har laddstation för din mobiltelefon, hygienartiklar, kläder och rullator som du kan få bruka under din vistelse hos oss. Du serveras även frukost, lunch, middag och mellanmål. Det kan vara bra att ta med sig inneskor eller tofflor och en egen mobilladdare om du vill ladda telefonen på ditt rum.

Lämna om möjligt värdefulla värdesaker hemma.

Observera att blommor, parfym, starka dofter och nötter inte kan tas med in på avdelningen.

Under besöket

På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Fysioterapeut, dietist, arbetsterapeut samt kurator finns knutna till avdelningen och kontaktas vid behov. Vi har gemensamt ett övergripande ansvar för din vård och omvårdnad. Då vi är en akutvårdsavdelning så har vi oftast korta vårdtider. Ibland kan du bli färdigbehandlad hos oss, men i vissa fall krävs det lite längre vårdtid, vilket kan innebära att du flyttas till annan vårdavdelning eller till någon form av rehabiliteringsenhet.

Efter besöket

Innan du går hem från oss kommer du att träffa läkare för utskrivningssamtal där du får skriftlig och muntlig information. Har du några frågor efter att du kommit hem är du välkommen att ringa till avdelningen.

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig

Nu kan du lämna synpunkter och klagomål på vården digitalt via våra mottagningar på 1177. Lämna synpunkter och klagomål 

Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt

Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare.(öppnas i nytt fönster)

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.

Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan och fullmakt hittar du här. Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan. 

Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.

Verksamhetschef Omvårdnadsområde Huddinge
Sara Schulz 
Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge A40 Kuben  
141 86 Stockholm