Akutmottagningen Huddinge
1177 Vårdguiden e-tjänster
Ring oss
Besök oss
Hälsovägen, C1-41, Hus C1, plan 4, HUDDINGE
Större karta och reseplaneraretider
Öppettider för bokade besök
- Måndag - Söndag 00:00 - 24:00
Tider för drop in
- Måndag - Söndag 00:00 - 24:00
Akutmottagningen har öppet dygnet runt och finns för dig om du blir akut svårt sjuk. Våra specialiteter är medicin/infektion, kirurgi, ortopedi och neurologi.
Vid ett besök på akutmottagningen träffar du först en sjuksköterska i vår reception som gör en första bedömning. Här kan du komma att hänvisas till närakuten, alternativt din vårdcentral, beroende på dina besvär. Detta för att säkerställa att alla patienter får rätt vård i rätt tid.
På sjukhuset finns också akutmottagning för gynekologi, barnmedicin och öron-näsa-hals.
Inför besöket
Söker du för gynekologisk åkomma ska du anmäla dig i vår reception men du hänvisas sedan vidare till gynekologiska akutmottagningen på Kirurgigatan 69 (Hus K4, plan 6).
Barnakutmottagningen ligger i anslutning till akutmottagningen. Barnakutmottagningen har eget väntrum som anpassats till barn och ungdomar.
Öron-näsa-hals-akuten ligger i anslutning till akutmottagningen. ÖNH-akuten är öppen dygnet runt.
Kontakta alltid 1177 för hänvisning till rätt vårdnivå och 112 vid livshotande tillstånd.
Under besöket
Väntetiden på akutmottagningen kan variera beroende på belastningen. Svårt sjuka eller skadade tas om hand direkt.
Efter besöket
Om du efter ditt akutbesök får ett återbesök inbokat kan det antingen vara på akutmottagningen eller på respektive kliniks öppenvårdsmottagning. Kontrollera vad som står i din kallelse som du får med dig när du lämnar akutmottagningen. Har du fortsatta besvär ber vi dig söka på nytt eller kontakta din vårdcentral.
Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig
-
Blankett att skriva ut och skicka till verksamhetschef
Ifylld blankett postas till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, Verksamhetschef Olof Lundblad, ME Akut, 141 86 Stockholm
Praktisk information
Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.
Synpunkter och klagomål
Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig
Nu kan du lämna synpunkter och klagomål på vården digitalt via våra mottagningar på 1177 Vårdguiden.
Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.
Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt
Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare.(öppnas i nytt fönster)(öppnas i nytt fönster)(öppnas i nytt fönster)
Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.
Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan och fullmakt hittar du här. Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan.
Lämna synpunkter och klagomål på vården via brev, använd blanketten Enskilt klagomål och skicka till berörd person på nedanstående adress.
Bitr. Verksamhetschef Omvårdnadsområde Huddinge
Sara Schulz
Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge A40 Kuben
141 86 Stockholm