Dagvård Lungonkologiskt Centrum Huddinge

Har du blivit erbjuden ett videomöte med oss, i appen Alltid Öppet?

08 juni 2021, 12:40

Läs om hur ett videomöte går till på sidan Digitala tjänster på Karolinska. Har du laddat ned appen kan du direkt i den läsa under Support och vanliga frågor.

Vi erbjuder ett antal digitala tjänster via appen Alltid Öppet som vi gärna vill att ni använder i första hand:

27 juli 2021, 14:49
  • Chatt med sjuksköterska
  • Tidsbokningsärenden
  • Sjukreseärenden
  • Sjukskrivning/intyg
  • Videomöten

Information till dig som är cancerpatient angående covid-19

24 augusti 2020, 12:35

Här hittar du mer information

Ring oss

08-585 802 82

Telefontider idag

07:30 - 15:30

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag - Fredag 07:30 - 15:30
  • Tidsbokning/rådgivning: 08-585 802 82

Besök oss

Hälsovägen, K82, HUDDINGE

Större karta och reseplanerare Hitta hit

Vi utreder oklara förändringar i lungorna upptäckta på lungröntgen eller datortomografi (skiktröntgen) med fokus på att utesluta eller diagnostisera malignitet.

Vi utreder ett paket av undersökningar, anpassat individuellt. Vid misstänkt tumör görs vanligen en klinisk läkarundersökning, utredning av lungfunktionen, röntgenundersökning och undersökning med bronkoskopi. Därefter kan ett behandlingsbeslut erbjudas baserat på en samlad bedömning vid en så kallad multidisciplinär konferens där flera specialiteter deltar, till exempel cancerläkare, lungläkare och röntgenläkare.

Vi utreder våra patienter enligt standardiserat vårdförlopp (SVF). Vid malign diagnos utformas en skriftlig vårdplan och patienten får en namngiven kontaktsjuksköterska.

För dig som vill läsa mer - Vårdguiden

Standardiserade vårdförlopp, SVF

Inför besöket

  • Anmäl dig i kassan i Huvudentrén.
  • Vår internadress är K82.
  • Ta med dig legitimation och din kallelse.
  • Behöver du tolk, kontakta mottagningen i god tid före ditt besök så ordnar vi det.
  • Tänk på att inte använda parfym eller starka dofter på sjukhuset då många är allergiska.
  • Under vissa tider på dygnet kan det vara ont om parkeringsplatser på sjukhusområdet. Åk gärna kollektivt. Var annars ute i god tid.

Under besöket

  • Om du får vänta längre än 30 minuter efter inbokad tid har du rätt att få tillbaka patientavgiften. Det gäller om du begär det i direkt samband med ditt besök.
  • I samband med besöket kommer vi överens om hur din fortsatta vård ska se ut.

Efter besöket

Efter ditt besök kommer du tillsammans med läkare och vårdpersonal överens om vidare planering.

Har du frågor efter besöket kan du kontakta din kontaktsjuksköterska via appen Alltid Öppet (länk) eller telefon. 

Akut kontaktbehov kvällar, nätter och helger

Om du har onkologisk behandling (oftast cytostatikabehandling) och behöver akut rådgivning när mottagningen är stängd kan du ringa: 
Slutenvårdsavdelning Lungcancer telefon: 08-517 748 06

Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare

Som patient
Lämna synpunker och klagomål via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Länk finns i röda rutan längre upp på sidan.

Anonymt
Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare

Som ombud
Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan hittar du här

Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till:
Karolinska Universitetssjukhuset
Enheten för Registratur och informationshantering
S3:U1
171 76 Stockholm

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.