Mottagning Barnsmärta Solna

1177 Vårdguiden e-tjänster

Av-/omboka tid

Kontakta mig

Förnya recept

fler e-tjänster

Ring oss

08-123 713 53

Telefontider idag

00:00
08:00 - 16:30

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag - Söndag 00:00
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30
  • Fredag 08:00 - 16:00

Besök oss

Eugeniavägen 23, C8:28, STOCKHOLM

Hitta hit

tider

Öppettider för bokade besök

  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30
  • Fredag 08:00 - 16:00

Smärtbehandlingsenheten tar hand om olika smärtfrågeställningar på patienter som är inneliggande på sjukhuset. Målsättningen är att skapa en tillräckligt bra smärtlindring för barnet. Barnsmärtmottagningen har även möjlighet att ta emot vissa patienter på remiss för öppenvårdsbesök.

Inför besöket

Kontaktvägar för besöket vid återbud/förfrågningar, kontakta smärtbehandlingsenhetens sekreterare.

Broschyrer på olika språk

Hur hittar jag till mottagningen?

Vägbeskrivning finns i din kallelse som du fått per post.

Hur kan jag förbereda mig?

Tänk igenom om du har några särskilda frågor du vill ta upp och om du har några speciella önskemål kring ditt besök som du vill att personalen ska veta.

Ska jag ta med något särskilt?

Nej, du behöver inte ta med dig något särskilt till ditt besök hos oss.

Kan jag köpa mat på sjukhuset om jag blir hungrig?

Mat och kioskvaror finns att köpa vid sjukhusets huvudentré och även på andra platser på sjukhuset och närområdet. Ta gärna med välling till de minsta om de blir hungriga.

Finns det något kul att göra när jag är på sjukhuset?

Det finns många olika aktiviteter som du kan ta del av. Här kan du läsa mer! Du får använda telefonen, men inte ta foton utan att fråga personalen först.

Finns det Wifi?

Ja det finns Wifi på sjukhuset.

Hjälp dem som är allergiska!

Ingen får använda parfym eller röka på sjukhuset, varken inomhus eller utomhus.

Vad ska jag göra om jag känner mig förkyld?

Om du, eller den som ska följa med dig till mottagningen, har förkylningssymtom eller andra symtom på infektion ska ni alltid kontakta mottagningen för att höra hur ni ska göra med besöket. Skulle ni inte få tag på någon innan besöket – stanna hemma och kontakta mottagningen så snart det är möjligt.

Har du särskilda behov som du vill att vi ska känna till?

Hör gärna av dig till mottagningen för att vi ska kunna göra besöket så bra som möjligt. Vi kan till exempel boka en tolk eller på annat sätt anpassa besöket efter dina unika behov.

Det går bra att använda rullstol på sjukhuset.

Om tiden inte passar

Kontakta mottagningen så snart som möjligt, men senast 24 timmar innan besöket. Kontaktuppgifter finns på kallelsen och högst upp på den här sidan. Om ni inte kommer alls eller inte avbokar i tid får ni betala en avgift, läs mer om avgifter på 1177.se.

 

Under besöket

Vad kommer att ske vid besöket och vilka kommer jag att få träffa?

På din kallelse kan du läsa om vem du ska träffa på mottagningen. På www.narkosvebben.se finns filmer om barn och smärta och mycket annan information om hur det är för barn på sjukhus.

Du är huvudperson

Det är du som är huvudpersonen vid besöket. Personalen på mottagningen finns där för dig och de kommer att berätta för dig vad som ska ske. Var inte rädd för att ställa frågor och berätta om du har några särskilda önskemål!

Hur lång tid tar besöket?

Ditt besök kommer att ta minst en timme, ibland mer beroende på vad som är planerat.

 

Efter besöket

Personalen kommer att berätta för dig vad som kommer att ske efter besöket och om det är något särskilt du behöver komma ihåg. Be gärna om att få informationen nedskriven.

Ibland kommer man på frågor efter besöket och då går det bra att kontakta mottagningen, antingen via 1177.se eller genom att ringa på telefonnummer 08-517 71353

Vid frågeställningar efter besöket, kontakta smärtbehandlingsenhetens sekreterare.

 

Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.