Mottagning Åldrande neuro Solna
Ring oss
Telefontider idag
Inga telefontider idag
mer information
Fler telefontider:
- Måndag - Fredag 08:00 - 16:00
Mottagningen Åldrande neuro arbetar med insatser för personer med neurologiska sjukdomar/symtom som är i behov av neuropsykologisk utredning eller insatser från råd- och stödteamet.
Våra insatser vänder sig huvudsakligen till dig som har en pågående kontakt med läkare eller team på Karolinska universitetssjukhuset. För att komma till mottagningen behövs remiss från läkare utom i nedan läge.
Vår mottagning tar emot och bedömer egenremisser från dig som tidigare haft kontakt med råd och stödteamet och som hör till våra målgrupper (ovanliga neurologiska sjukdomar, ALS och Huntingtons sjukdom).
Om du inte tillhör denna målgrupp kan vi tyvärr inte erbjuda dig insatser från vår mottagning via egenremiss. Istället ber vi dig att kontakta din vårdcentral eller kontakta 1177 för att få hjälp att hitta rätt i vården.
Om du har frågor gällande mottagningens insatser går det bra att skicka ett ärende via appen Alltid Öppet eller ringa till mottagningen 08 123 872 18
Skicka egenremiss till oss
Välkommen att skicka egenremiss till oss på mottagningen. Du kan göra det digitalt eller via post, såhär:
Alltid Öppet
Leta upp mottagningen i appen Alltid Öppet. Fyll i information för egenremiss. Om du inte har appen, finns beskrivning om hur du hämtar ”Alltid öppet” här.
Post /blankett
Här finns anvisning för vilka uppgifter som bör finnas med i brev via post samt en blankett.
Mer information
Vi tar emot patienter utifrån vårt specialiserade uppdrag. Egenremiss bedöms på samma sätt som andra remisser som skickas till oss på Karolinska Universitetssjukhuset.
- Läs mer om egenremiss och hur det fungerar på karolinska.se.
- Om du har ytterligare frågor, kontakta mottagningen på telefon: 08-123 872 18
Egenremiss kallas ibland även egen vårdbegäran eller egenanmälan.
Inför besöket
- Läs kallelsen noga. Där kommer det att stå adressen till vår mottagning.
- Om du inte kan komma på den tid som är uppgjord är det viktigt att du ringer återbud, tel. 08-123 872 18, eller meddelar det via appen Alltid Öppet
- Uteblivet besök debiteras, det gäller även om man har frikort.
- Undvik parfymerade produktioner av hänsyn till allergiska personer.
Under besöket
- I Solna registrerar du dig i kassan på Karolinskavägen 37 A. Frikort gäller.
- Även om du har frikort ska du anmäla dig i kassan. Du kan med fördel välja att använda incheckningsautomaten och registrera dig själv om du har frikort.
- Om du ska betala har du möjlighet att få faktura på besöksavgiften. Observera att våra kassor är kontantfria. Ibland kan det vara kö vid kassan så kom i god tid. Ta med dig legitimation.
- Gå därefter till hiss QA, åk till plan 1, sitt ned i väntrummet.
Efter besöket
Om du har frågor efter ditt besök är du välkommen att ringa till mottagningen med telefonnummer som du fick på din kallelse. Du kan också kontakta oss via appen Alltid Öppet
Praktisk information
Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.