Patientupplevelse
Patienters upplevelse av sin vård och behandling på Karolinska är viktig för oss att känna till. Genom bland annat enkäter som skickas ut efter en vårdkontakt, efterfrågar vi patienters synpunkter och upplevelse. Detta är en viktig kunskapskälla i vårt förbättringsarbete. På den här sidan kan du ta del av våra resultat och läsa om hur våra patienter upplevt sin kontakt med oss. Resultatet uppdateras regelbundet.
Enkäten som skickas ut automatiskt efter vård och behandling, innehåller fem frågor, varav helhetsbedömningen är en av dem.
Denna tabell uppdateras ungefär en gång i månaden och omfattar de senaste 12 månaderna.
I tabellen ovan är resultatet uppdelat på olika organisatoriska enheter så kallade Teman och Funktioner. För att se verksamheterna som ingår i ett Tema eller en Funktion, klicka på namnet.
Funktion MDK står för Medicinsk Diagnostik Karolinska och omfattar bland annat röntgen och laboratorier.
Funktion PMI står för Perioperativ Medicin och Intensivvård och omfattar operationsenheter, pre- och postoperativa enheter, sterilteknik och högspecialiserad smärtmottagning.
Tema Akut och Reparativ Medicin omfattar akutmottagningarna och många av sjukhusets kirurgiska verksamheter.
Tema Inflammation och Åldrande omfattar stor del av sjukhusets medicinska verksamheter samt de geriatriska enheterna
ME står för Medicinsk Enhet och omfattar i många fall mottagningarna inom verksamheten.
OO står för Omvårdnadsområde och i många fall omfattar det vårdavdelningarna inom ett område.
Nyheter om patientupplevelser
-
Nu har PREM patientenkäten till patienter från andra regioner startat
Karolinska är det första universitetssjukhuset som skickar patientenkäter till andra regioner och våra samarbetsregioner har varit mycket positiva till att vi tagit detta ...
-
Cancerpatienter mest nöjda med vården
Tema Cancer är en av de verksamheter där patienter är mest nöjda med vården. Av drygt 18 000 svarande uppger 96 procent att helhetsupplevelsen varit bra eller mycket bra. – Det här ...