Digitala tjänster på Karolinska

Karolinska erbjuder de två digitala tjänsterna Alltid öppet och 1177 E-tjänster, vilka underlättar för dig som patient att komma i kontakt med våra mottagningar på ett säkert sätt och genomföra dina vårdärenden digitalt.

På den här sidan kan du läsa om mer om våra digitala tjänster Alltid öppet och 1177 E-tjänster, och vilka ärenden du kan utföra i respektive tjänst. Du hittar också information om hur du går tillväga för att lämna enskilt klagomål på vården.

Du kan nå din mottagnings e-tjänster på flera sätt (om din behandlande mottagning är uppkopplad mot aktuell tjänst)

  • Alltid öppet – för att agera ombud för barn, genomföra videomöte, chatta, ta emot e-kallelser och avboka/omboka tid.
  • 1177 eTjänster – för att läsa din journal, Boka/omboka/avboka tid, förnya recept eller lämna synpunkter och klagomål

Du hittar närmare beskrivning av de olika tjänsterna nedan.

Kontakta din mottagning

Gå in på sidan för den mottagning du vill kontakta via Karolinska.se (du kan hitta mottagningens sida i listan: Alla mottagningar och avdelningar A-Ö). I den röda rutan högst upp på sidan hittar du kontaktinformation och direktlänkar till de digitala tjänster mottagningen erbjuder.

I appen Alltid öppet kan du söka upp mottagningen och där ser du vilka tjänster som är aktuella för dig. Du kan logga in direkt på 1177.se eller via appen 1177 Vårdguiden och där leta upp mottagningens tillgängliga e-tjänster.

Alltid öppet

Med Region Stockholms app Alltid öppet kan du genomföra videomöte med vården och ett antal mottagningar erbjuder också chatt.

Läs mer om Alltid öppet

 

1177 E-tjänster

Med hjälp av 1177 Vårdguidens e-tjänster kan du till exempel avboka och omboka tid i vården, förnya recept och läsa din patientjournal.

Läs mer om 1177 e-tjänster