Det bästa med att vara undersköterska! Möt Natalie och Elyorbek
På Internationella undersköterskedagen vill vi fira alla undersköterskor! Men vad är det bästa med yrket? I filmen berättar undersköterskorna Natalie och Elyorbek vad de tycker.
Natalie Eriksson jobbar som undersköterska och vårdadministratör på mammografimottagningen inom Medicinsk Diagnostik vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna
Elyorbek Erik Kakhkhorov är undersköterska och medicinskteknisk samordnare på Neonatologi - Danderyd som hör till Astrid Lindgrens Barnsjukhus vid Karolinska Universitetssjukhuset.
Senaste nyheterna
-
Samarbete i fokus när AstraZeneca besökte Karolinska
Karolinska Institutet, Karolinska Universitetssjukhuset och AstraZeneca samarbetar för att stärka utvecklingen av precisionsmedicin i Sverige och förbättra möjligheterna för ...
-
Framtidens vård och AI i fokus när Karolinska deltar i Almedalen
Hur ska Sverige investera i framtidens universitetssjukhus – och hur tar vi nästa steg när AI blir en naturlig del av vården? Det är huvudfrågorna när Karolinska ...