Uppdatering kring skadeläget efter olyckan på Gröna Lund
Karolinska Universitetssjukhuset har tagit emot sex patienter, varav tre barn, efter berg- och dalbaneolyckan på Gröna Lund i går, söndagen den 25 juni.
Samtliga barn har nu kunnat lämna sjukhuset och åkt hem. Inget av barnen har haft behov av slutenvård utan togs om hand på barnakutmottagningen vid Astrid Lindgrens Barnsjukhus på Karolinska Universitetssjukhuset. Barn, familjer och närstående har erbjudits psykologiskt stöd efter den tragiska olyckan.
Karolinska Universitetssjukhuset vårdar fortfarande tre vuxna patienter. Två har allvarliga, men ej livshotande skador, medan en tredje patient har mindre allvarliga skador.
Senaste nyheterna
-
Samarbete i fokus när AstraZeneca besökte Karolinska
Karolinska Institutet, Karolinska Universitetssjukhuset och AstraZeneca samarbetar för att stärka utvecklingen av precisionsmedicin i Sverige och förbättra möjligheterna för ...
-
Framtidens vård och AI i fokus när Karolinska deltar i Almedalen
Hur ska Sverige investera i framtidens universitetssjukhus – och hur tar vi nästa steg när AI blir en naturlig del av vården? Det är huvudfrågorna när Karolinska ...