Uppdatering kring skadeläget efter olyckan på Gröna Lund
Karolinska Universitetssjukhuset har tagit emot sex patienter, varav tre barn, efter berg- och dalbaneolyckan på Gröna Lund i går, söndagen den 25 juni.
Samtliga barn har nu kunnat lämna sjukhuset och åkt hem. Inget av barnen har haft behov av slutenvård utan togs om hand på barnakutmottagningen vid Astrid Lindgrens Barnsjukhus på Karolinska Universitetssjukhuset. Barn, familjer och närstående har erbjudits psykologiskt stöd efter den tragiska olyckan.
Karolinska Universitetssjukhuset vårdar fortfarande tre vuxna patienter. Två har allvarliga, men ej livshotande skador, medan en tredje patient har mindre allvarliga skador.
Senaste nyheterna
-
Karolinska Universitetssjukhuset utser ny chefläkare
Karolinska Universitetssjukhuset har utsett Kiku Pukk Härenstam till ny chefläkare. Hon tillträder tjänsten 15 september 2026 och får ett övergripande ansvar för sjukhusets arbete ...
-
Ny chef för innovationsstöd utsedd på Karolinska Universitetssjukhuset
Den 1 september tillträder Andreas Lundquist som chef för innovationsstöd på Karolinska Universitetssjukhuset. I uppdraget ingår bland annat att bygga upp ett samlat ...