Mötes- och utbilningslokaler
I BioClinicum finns mötesrum i verksamheten samt ett konferens- och utbildningscentrum i entréplan som drivs av Coor.
Listor på rum
Rum för 4-6 personer (plan 5-10)
I BioClinicum finns ett flertal mindre grupp- och samtalsrum för 4–6 personer. Dessa rum förvaltas av Konferensservice och bokas i de papperskalendrar som är placerade utanför rummen.
Grupp- och samtalsrum
PLAN |
NAMN |
RUM |
PLATSER |
I OUT- LOOK |
04 |
J4:15 |
Grupp |
4–6 |
J4:15 rum 6210 |
04 |
J4:17 |
Grupp |
4–6 |
J4:17 rum 6630 |
05 |
J5:15 |
Grupp |
4–6 |
J5:15 rum 6210 |
05 |
J5:17 |
Grupp |
4–6 |
J5:17 rum 6910 |
06 |
J6:10 |
Grupp |
6 |
J6:10 rum 5310 |
06 |
J6:14 |
Grupp |
6 |
J6:14 rum 5900 |
06 |
J6:15 |
Grupp |
4–6 |
J6:15 rum 6210 |
06 |
J6:17 |
Grupp |
4–6 |
J6:17 rum 6910 |
07 |
J7:10 |
Grupp |
6 |
J7:10 rum 5310 |
07 |
J7:14 |
Grupp |
6 |
J7:14 rum 5900 |
07 |
J7:15 |
Grupp |
4–6 |
J7:15 rum 6210 |
07 |
J7:17 |
Grupp |
4–6 |
J7:17 rum 6910 |
08 |
J8:10 |
Grupp |
6 |
J8:10 rum 5310 |
09 |
J9:20 |
Tyst rum |
4 |
J9:20 rum 2900 |
09 |
J9:20 |
Tyst rum |
4 |
J9:20 rum 2100 |
09 |
J9:30 |
Tyst rum |
4 |
J9:30 rum 9300 |
09 |
J9:30 |
Tyst rum |
4 |
J9:30 rum 4100 |
10 |
J10:20 |
Tyst rum |
4 |
J10:20 rum 9300 |
10 |
J10:20 |
Tyst rum |
4 |
J10:20 rum 2200 |
10 |
J10:30 |
Tyst rum |
4 |
J10:30 rum 4500 |
10 |
J10:30 |
Tyst rum |
4 |
J10:30 rum 4200 |
Utrustning i grupp- och samtalsrummen
Grupp- och samtalsrummen i BioClincum är utrustade med stolar och bord, datauttag med internet- och intranätuppkoppling samt en väggskärm för visning av datorbilder. Vissa rum har även videokonferensutrustning. I pentryn finns även utrustning för att kunna ha möten såsom bärbar projektor och projektorduk samt bildskärm med möjlighet till skärmspegling.
Felanmälan av IT-utrustning /videoutrustning och annan utrustning i rummen
Beroende på vilken typ av utrustning som är trasig, vänder du dig till olika instanser:
- Felanmälan av IT-utrustning/videoutrustning görs till SLL-IT på 08-517 77 77.
- Felanmälan och frågor om rummen i övrigt görs till Servicecenter via Navet: servicecenter.navet@karolinska.se eller 08-585 81 000.
Rum för 12-20 personer (plan 5-10)
På plan 5–10 i BioClinicum finns konferensrum för 12 och 20 personer. De förvaltas av Konferensservice. Rummen går att boka måndag till fredag mellan kl. 07.00–19.00 året om.
Konferensrum plan 5-10
PLAN |
RUMSNAMN |
SITTPLATSER |
NAMN I OUTLOOK |
05 |
J5:11 |
20 |
K Rum NKS J5-11 Senningrummet |
05 |
J5:12 |
20 |
K Rum NKS J5-12 Greitzrummet |
05 |
J5:13 |
20 |
K Rum NKS J5-13 Franzénrummet |
06 |
J6:10 |
20 |
K Rum NKS J6-10 Konferensrum-5300 |
07 |
J7:10 |
20 |
K Rum NKS J7-10 Konferensrum-5300 |
07 |
J7:30 |
12 |
K Rum NKS J7-30 Konferensrum-9070 |
08 |
J8:10 |
20 |
K Rum NKS J8-10 Konferensrum-5300 |
08 |
J8:30 |
12 |
K Rum NKS J8-30 Konferensrum-9070 |
09 |
J9:20 |
12 |
K Rum NKS J9-20 Konferensrum-1080 |
09 |
J9:30 |
12 |
K Rum NKS J9-30 Konferensrum-1070 |
10 |
J10:20 |
12 |
K Rum NKS J10-20 Konferensrum-1070 |
10 |
J10:30 |
12 |
K Rum NKS J10-30 Konferensrum-1070 |
Utrustning i konferensrum på plan 5–10
Konferensrummen på plan 5-10 i BioClinicum är utrustade med stolar och bord samt vanliga skrivtavlor, datauttag med internet- och intranätuppkoppling samt en stor väggskärm för visning av datorbilder och videokonferens. All teknik styrs av en pekskärm med användarvänligt gränssnitt. Vissa konferensrum har möjlighet till mörkläggning.
Bokning av konferensrum
Rummen bokas på följande sätt:
- Konferensrummen bokas i Karolinska Universitetssjukhusets Outlook. För att boka via Outlook behöver du ha ett SLL-epostkonto, ett eTjänstekort och SLL-dator. Om du ej beställt ett SLL-epostkonto i samband med din beställning av EK-post (HSA-id) kan detta göras i efterhand av din lokala EK-administratör.
- Konferensrummen kan även bokas via en så kallad Evoko-skärm. Skärmen sitter på väggen utanför mötesrummet och visar om rummet är ledigt eller vem som bokat det och när. På skärmen kan man även förlänga och avsluta möten.
Felanmälan av IT-utrustning/videoutrustning och annan utrustning i rummen
Beroende på vilken typ av utrustning som är trasig, vänder du dig till olika instanser:
- Felanmälan av IT-utrustning/videoutrustning görs till SLL IT på 08-517 77 77.
- Felanmälan och frågor om rummen i övrigt görs till Servicecenter via Navet: servicecenter.navet@karolinska.se eller 08-585 81 000.
Rum för 9-310 personer (plan 3)
Utbildnings- och konferenscentret på Karolinska Universitetssjukhuset har totalt 15 föreläsningssalar och konferensrum med tillhörande informella studentmiljöer för kompetensutveckling och nätverkande. Tio av salarna ligger på plan 3 i BioClinicum och resterande fem ligger även de på plan 3 men i den anslutande byggnaden under Akademiska stråket.
Följande lokaler inom Utbildnings- och konferenscentret finns tillgängliga för möten och utbildning.
RUMSNAMN |
RUMSTYP |
SITTPLATSER |
J3:12 Nanna Svartzsalen |
Föreläsningssal |
78 åhörarplatser samt 2 rullstolsplatser + 4 föreläsarplatser |
J3:11 Birger och Margareta Blombäcksalen |
Föreläsningssal |
78 åhörarplatser samt 2 rullstolsplatser + 4 föreläsarplatser |
J3:13 Marc Bygdemansalen |
Föreläsningssal |
36 åhörarplatser + 4 föreläsarplatser |
J3:14 Kerstin Hagenfeldtsalen |
Föreläsningssal |
44 åhörarplatser + 4 föreläsarplatser |
J3:23 Gunnar Johanssons rum |
Konferensrum |
20 personer |
J3:22 Åsbergrummet |
Konferensrum |
20 personer |
J3:20 Seldingerrummet |
Konferensrum |
20 personer |
J3:10 Ljungkvistrummet |
Konferensrum |
20 personer |
J3:21 Kerstin Brismarrummet |
Konferensrum |
9 personer |
J3:24 Rolf Zetterströmrummet |
Konferensrum |
9 personer |
J3:07 Sune Bergströms Aula |
Aula |
310 åhörarplatser samt 6 rullstolsplatser + 6 föreläsarplatser |
J3:04 Torsten Wieselsalen |
Föreläsningssal |
128 åhörarplatser samt 3 rullstolsplatser + 6 föreläsarplatser |
J3:06 Ulf von Eulersalen |
Föreläsningssal |
128 åhörarplatser samt 3 rullstolsplatser + 6 föreläsarplatser |
J3:01 Tore Curstedtrummet |
Konferensrum |
20 personer |
J3:03 Bengt Robertssonrummet |
Konferensrum |
20 personer |
Utrustning i lokalerna i Utbildnings- och konferenscentret
Alla föreläsningssalar och konferensrum är utrustade med teknik för bild- och ljudpresentation:
- Användarvänlig pekskärm för styrning av både bild och ljud.
- Vägghängd skärm (från 36” till 80”).
- Audio-Videokonferensutrustning (AVK-utrustning).
- Stora skrivtavlor i varje lokal.
Bokning av lokaler i utbildnings-och konferenscentret
Lokalerna i utbildnings- och konferenscentret bokas i Coors Service Portal. Samma webbportal används också för felanmälningar och beställningar.
Lokalerna går att nyttja kl. 07.00-22.00 vardagar samt 08.00-17.00 på helger och röda dagar.
Du som redan har varit i kontakt med Coors konferensanläggning har ett konto i deras system. Du kan enkelt sätta upp ett konto för att boka lokaler via Coors Serviceportal. Om du inte vet ditt lösenord behöver du återställa det genom att klicka på ”Glömt ditt lösenord?”. Du kommer då få ett mail med instruktioner hur du går till väga. Har du problem med att byta lösenord, kontakta Coors IT support it.karolinska@coor.com
Felanmälan av IT-utrustning /videoutrustning och annan utrustning i rummen
Beroende på vilken typ av utrustning som är trasig, vänder du dig till olika instanser:
- För felanmälan av SLL-dator/videoutrustning kontakta SLL IT på 08-517 77 77.
- För felanmälan av övrig teknik och möbler kontakta Coor Helpdesk dygnet runt på 08-517 780 90.
- Du kan även felanmäla genom att kontakta informationsreceptionen i huvudentrén klockan 07:00-22:00. Kontakta dock i första hand Coor Helpdesk på 08-517 780 90.
Teknisk support gällande IT-utrustning i lokalerna
Personal vid Coors konferensreception är behjälplig vid frågor samt start av teknisk utrustning innan möten vardagar 08:00-17:00. Support för t.ex. mixerbord och för hjälp utöver ovan, läggs en extrabeställning vid bokningstillfället.
Kaffe och catering
På våningsplan 3 finns två kaffemaskiner och två varuautomater för kortbetalning. Precis som för övriga sjukhuset görs cateringbeställningar hos Garant (upp till 100 personer) och Sodexo (över 100 personer). Bortforsling av cateringavfall ansvarar den som bokat lokalen för. Önskas sopkärl meddelas detta till Coor vid bokningstillfället.
Lokalbokning
Bokning av utbildnings- och konferenslokaler ser olika ut beroende på hur de förvaltas:
- Utbildnings- och konferenscentrets lokaler på plan 3 i BioClinicum bokas och förvaltas av Coor
- Konferensrum och grupp/samtalsrum på plan 5–10 i BioClinicum förvaltas av Konferensservice (FM) och bokas i Karolinska Universitetssjukhusets Outlook, eller på Evoko-skärm. De mindre grupprummen bokas i papperskalendrar som är placerade utanför rummen.
- Övriga konferenslokaler på Karolinska Huddinge och Solna bokas via Navet i en beställning till Konferensservice.
Alla medarbetare som har sin arbetsplats vid Karolinska Universitetssjukhuset (även KI-anställda) kan boka lokaler kostnadsfritt på hela sjukhuset.
Policy för bokning av utbildningslokaler på Karolinska Universitetssjukhuset
Lokalbokningar för grundutbildning (kliniska kurser med VIL/VFU-relaterade aktiviteter) inom det regionala ALF-avtalet debiteras inte. De kliniska kurserna med VIL/VFU-relaterade aktiviteter har bokningsprioritet för kommande termin, om bokningsförfrågan inkommer före den 15/2 eller 15/9 för höst- respektive vårtermin. Om du behöver boka en lokal långt i förväg för t.ex. större internationell/nationell konferens så finns det möjlighet till prioriterig i Coors utbildnigs- och konferenscenter, kontakta då konferens.karolinska@coor.com med beskrivet syfte och be om prioritering.