Postcovidmottagning Huddinge

Ring oss

08-585 843 00

Telefontider idag

08:00 - 12:00

mer information

Fler telefontider:

  • Måndag - Torsdag 08:00 - 12:00
  • Tidsbokning/rådgivning: 08-585 843 00

Besök oss

Hälsovägen 13, K 59, HUDDINGE

Större karta och reseplanerare Hitta hit

tider

Öppettider för bokade besök

  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00

Postcovidmottagningen är multidisciplinär och ett samarbete mellan flera Teman och Funktioner på Karolinska, organiserad i en samverkansstruktur.

Mottagningen arbetar med utredning, diagnostik och behandling utifrån patientens individuella behov.

Uppdraget innebär att erbjuda uppföljning, utredning och behandling för:
1. Patienter som ej sjukhusvårdats i samband med covid-19 sjukdom men som efter mer än tre månader efter insjuknandet fortfarande lider av en allvarlig negativ påverkan på funktion, arbetsförmåga och livskvalitet utan förbättring trots rehabiliterande insatser.

2. Patienter som sjukhusvårdats på Karolinska i samband med covid-19 sjukdom och varit i behov av andningsunderstöd eller höga syrgasflöden och har haft utbredda lungförändringar på röntgen samt ett komplicerat vårdförlopp.

På postcovidmottagningen i Huddinge finns samlad medicinsk kompetens som krävs för att ge dig bra sjukvård, utredning och inte minst rehabilitering som är en viktig del i din post-covid vård. På mottagningen samarbetar olika specialiteter och professioner för att kunna erbjuda dig ett multidisciplinärt omhändertagande. Våra läkare har kompetens inom bland annat lung- och infektionsmedicin, kardiologi, allmänmedicin, radiologi, neurologi och rehabilitering. På mottagningen arbetar förutom läkare och omvårdnadspersonal, även fysioterapeuter, psykologer, kurator och arbetsterapeut runt dig som patient, utifrån dina behov.

Du som tidigare har vårdats på postcovidmottagningen i Solna kommer att få information om din fortsatta vård på Karolinska. Ett personligt brev skickas till dig under vecka 45.

Alla patienter som ställts på väntelista efter remissbedömning kommer att kallas till postcovidmottagningen, Huddinge. Just nu har vi viss väntetid, och har du behov av vård i väntan på kallelse till oss skall du ta kontakt med primärvården.

Inför besöket

  Telefonen är öppen mellan 8.00-12.00 måndag - torsdag helgfria dagar. Där kan du lämna ett meddelande så att vi kan ringa upp dig. Tel: 08-585 843 00. Efter telefontid hänvisar vi till 1177 Vårdguidens e-tjänster där meddelande kan lämnas dygnet runt.

  • Läs kallelsen noga för att se var mottagningsbesöket kommer att ske. Även om det står om några förberedelser behöver göras inför besöket
  • Kom i god tid. Det kan vara svårt att hitta parkering. Åk gärna med kommunala färdmedel.
  • Ta med lämpliga kläder som du tror passar för den typ av besök som du skall ha
  • Om du inte kan komma på den tid som är uppgjord är det viktigt att du ringer återbud senast 24 timmar innan på det telefonnummer som finns angivet på kallelsen eller meddelar det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Uteblivet besök debiteras med 400 kr
  • Vi har många infektionskänsliga patienter. Lämna återbud om du är sjukt eller känner förkylningssymtom

Under besöket

  • Anmälan sker vid en av Karolinskas centralkassor alternativt vid en av våra självincheckningsterminaler som du som har frikort eller av annan orsak ej skall betala kan registrera dig i. Gå sedan till den internadress som står angivet på din kallelse. Det är viktigt att du registrerar dig vid varje besök, det gäller även om du inte skall betala för det är på så sätt som dit besök registreras

Efter besöket

  • Om du har några frågor kring besöket du gjort, kontakta oss via telefon eller via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Kontaktuppgift finns på din kallelse.

    Efter ditt besök - synpunkter och klagomål

    Synpunkter och klagomål - hit vänder du dig

    Nu kan du lämna synpunkter och klagomål på vården digitalt via 1177 Vårdguiden (Länk från 1177 döp den till - Lämna Synpunkter och Klagomål)

    Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare anonymt

    Om du önskar framföra synpunkter på vården anonymt så kan du göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Lämna synpunkter och klagomål anonymt hos din vårdgivare.

    Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare som ombud eller om du inte kan lämna digitalt.

    Om du önskar lämna synpunkter eller klagomål på vården som ombud krävs en fullmakt. Anmälan kan därför ej skickas via 1177. Anmälan hittar du här.

    Anmälan tillsammans med fullmakt skickas med vanlig post till adressen nedan:

    Linda Holmström, verksamhetschef
    Karolinska Universitetssjukhuset
    ME Medicinsk psykologi
    171 76 Stockholm

Praktisk information

Besök sidan För Patienter för allmän patientinformation: service på sjukhuset, dina rättigheter som patient, vanliga frågor och svar samt din journal med mera.