Vanligaste frågorna om webbutiken

Här hittar du information och de vanligaste frågorna om Karolinskas Universitetslaboratoriets nya webbutik för beställning av bland annat provtagningsmateriel och remisser.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om mina beställningar?

  • Kundservice på Karolinska Universitetslaboratoriet
    E-post: Kundservice
    Telefon: 08-517 719 99
  • Ange alltid ordernummer vid frågor om beställningen, till exempel KUL00564. Du hittar ordernumret i webbutiken under "Alla beställningar" eller på orderkopian i din e-post.

Vart ska jag vända mig om jag har frågor om anmälan eller inloggning?

  • E-post: Webbutiken
  • Kerstin Söderlund 0736-99 42 67
  • Carina Ejebro 08-585 825 79
  • Eva Landstedt 08-585 878 03

Är min order på väg?

I webbutiken. I fliken "Alla beställningar" ser du alla dina ordrar. Under status kan det stå:

  • Skickad till leverantör – avvaktar orderbekräftelse = din beställning är inte hanterad
  • Kvitterad = ordern på väg, dina varor är skickade.
    Dubbelklicka på ordern det gäller, under fliken "historik" där ser du vilken dag/tid ordern är kvitterad, det vill säga dina varor är skickade.

Hur byter man användarnamn och e-postadress för webbutiken?

  • Ring Kundservice 08-517 719 99 eller ansvariga för webbutiken 
  • Skicka e-post till Webbutiken och beskriv de nya uppgifterna 

Vilka är fördelarna med beställning i webbutiken?

  • Du får snabbare hantering och spårbarhet
  • Det blir enklare genom att materiel presenteras med bilder och information
  • Du kan se om din beställning är skickad
  • Du får en orderkopia på din beställning
  • Du kan titta på tidigare beställningar
  • Det går att spara favoritbeställningar